spanish hw help

ΓΥΜΝΑΖΕΣΑΙ? ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΓΙΝΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ!

ΓΥΜΝΑΖΕΣΑΙ? ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΓΙΝΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ!

Οι αυξημένες ενεργειακές ανάγκες, αλλά και η διατήρηση της υπάρχουσας μεταβολικής ισορροπίας για έναν αθλητή ή ασκούμενο κατά τη διάρκεια της άσκησης ή ενός αγώνα, είναι ένα θέμα πρωταρχικής σημασίας για την μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης.

Κατά τη διάρκεια της προπόνησης μια σειρά από αλλαγές που συμβαίνουν στον οργανισμό μας, όπως η μείωση των αποθεμάτων γλυκογόνου, η ανισορροποία του υγρού στοιχείου, οι ορμονικές μεταβολές, η απώλεια ηλεκτρολυτών και βιταμινών, η μεταβολή στο ισοζύγιο αζώτου και η παραγωγή μεταβολικών “αποβλήτων” όπως το γαλακτικό οξύ θα προκαλέσουν μια συνολική μεταβολική επιβάρυνση που σε συνδυασμό με το επίπεδο της φυσικής κατάστασης θα διαμορφώσουν το τελικό αποτέλεσμα της απόδοσής μας.

Οι παραπάνω λόγοι καθιστούν μια αναγκαιότητα την κατανάλωση υγρών και θρεπτικών συστατικών κατά τη διάρκεια της προπόνησης ή τον αγώνα.

Επιστημονικές έρευνες (Ivy & Portman 2004) έχουν δείξει ότι ακόμα και ένα σετ κάμψεις δικεφάλων των 10 επαναλήψεων μπορεί να προκαλέσει την απώλεια έως και 12% σε μυϊκό γλυκογόνο, τα 3 σετ έως και 35% ενώ στα έξι σετ θα οδηγήσουν σε 40% εξάντληση των αποθεμάτων. Τα συμπεράσματα της έρευνας έδειξαν ότι η οι κύριες αιτίες για την μυϊκή βλάβη που προκλήθηκε ήταν οι ορμονικές μεταβολές, η αύξηση της κορτιζόλης, και η δημιουργία ελεύθερων ριζών από το οξειδωτικό στρες.

“Η λήψη αμινοξέων και υδατανθράκων κατά τη διάρκεια της προπόνησης έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τις επιπτώσεις των προαναφερθέντων αιτιών της βλάβης. Η ρύθμιση των επιπέδων της κορτιζόλης κατά τη διάρκεια και μετά τη προπόνηση είναι υψίστης σημασίας”. Κατά τη διάρκεια της έντονης και παρατεταμένης άσκησης, το νευροενδοκρινικό σύστημα ενεργοποιείται, προκαλώντας την απελευθέρωση της κορτιζόλης. Οι περισσότερες από τις ανοσοκατασταλτικές αντιδράσεις που προκλήθηκαν από έντονη άσκηση συσχετίζονται με την αύξηση των επιπέδων κορτιζόλης στο αίμα. Η κορτιζόλη μειώνει τη συγκέντρωση και τις δραστηριότητες πολλών από τα σημαντικά άνοσα κύτταρα που καταπολεμούν τις διάφορες λοιμώξεις με αποτέλεσμα να μειώνεται δραστικά και η ικανότητα του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Τα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα μπορούν να ρυθμιστούν σε σημαντικό βαθμό όταν κατά τη διάρκεια της άκσησης ελέγχουμε την διαθεσιμότητα της γλυκόζης.

Η συμπλήρωση των υδατανθράκων όμως κατά τη διάρκεια της άσκησης δεν έχουν όμως μόνο ως όφελος τη διατήρηση της γλυκόζης σε ικανοποιητικά επίπεδα στο αίμαι, αλλά και την μειωμένη έκκριση κορτιζόλης.

Κατά τη διάρκεια της προπόνησης δύναμης, το επίπεδο της κορτιζόλης μπορεί να αυξηθεί έως και 5 φορές σε σχέση με τα επίπεδα ηρεμίας (Nieman 1999, Ivy και Portman 2004).

Σε έντονες προπονήσεις με σκοπό την αύξηση της μυϊκής δύναμης, της αντοχής ή ακόμα και την μυϊκή υπερτροφία, η χρήση ενός συμπληρώματος με υδατάνθρακες και πρωτεΐνες κατά τη διάρκεια της άσκησης μπορεί να ελαχιστοποιήσει την αύξηση των επιπέδων της κορτιζόλης, μειώνοντας έτσι τη φλεγμονή που προκαλείται από την άσκηση, κατά σχεδόν 50% (Bishop et al 2001).

Τα θετικά αποτελέσματα από την κατανάλωση πρωτεϊνης (ταχείας απορρόφησης) από ορό γάλακτος, αμινοξέων (BCAA) και υδατανθράκων μακράς διάρκειας (δισακχαρίτης – πχ ισομαλτουλόζη) και ηλεκτρολύτες κατά τη διάρκεια της άσκησης είναι άμεσα ορατά και μπορούν να μειώσουν τις αρνητικές επιπτώσεις και τον ρυθμό του καταβολισμού που προκαλείται, να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν τη μυϊκή μάζα, να επιταχύνουν την αποκατάσταση μετά την άσκηση και να εξασφαλίσουν την καλύτερη απόδοση άμεσα, αλλά και σε μακροχρόνιο ορίζοντα.