hire someone to do homework

ΟΡΜΟΝΙΚΕΣ ΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ

ΟΡΜΟΝΙΚΕΣ ΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ

Μπορούμε με την άσκηση και πιο συγκεκριμένα με την προπόνηση δύναμης, να επηρεάσουμε τις εκκρίσεις του ορμονικού συστήματος. Η άσκηση με αντιστάσεις έχει αποδειχθεί ότι προκαλεί σημαντική άμεση ορμονική αντίδραση. Φαίνεται ότι αυτή η αντίδραση είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη μυϊκού ιστού και βελτίωση της μυϊκής δύναμης, ενώ δεν έχει βρεθεί να διαμορφώνει χρόνια μεταβολή σε ορμονικές συγκεντρώσεις κατά την περίοδο ανάπαυσης.

Οι τιμές στις αναβολικές ορμόνες, όπως η τεστοστερόνη και η αυξητική ορμόνη (GH), έχει αποδειχθεί ότι είναι αυξημένες κατά τη διάρκεια των 15-30 λεπτών μετά την άσκηση, παρέχοντας ένα επαρκές θετικό ερέθισμα ως προς το προπονητικό αποτέλεσμα. Τα προπονητικά πρωτόκολλα με υψηλό όγκο, μέτρια έως υψηλή ένταση, χρησιμοποιώντας μικρά διαστήματα ανάπαυσης και με συμμετοχή μεγάλων μυϊκών μαζών, τείνουν να παράγουν τις μεγαλύτερες οξείες ορμονικές αυξήσεις (π.χ. σε τεστοστερόνη, αυξητική ορμόνη και την καταβολική ορμόνη κορτιζόλη), σε σύγκριση με το χαμηλό όγκο και πρωτόκολλα που χρησιμοποιούν μεγάλα διαστήματα ανάπαυσης.

Άλλες αναβολικές ορμόνες, όπως η ινσουλίνη και ο ινσουλινοειδής αυξητικός παράγοντας-1 (IGF-1), είναι εξίσου κρίσιμες για την ανάπτυξη των σκελετικών μυών. Η ινσουλίνη ρυθμίζεται από τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και των διαθέσιμων αμινοξέων. Ωστόσο, έχουν αναφερθεί αυξημένα επίπεδα των τιμών IGF-1 μετά από άσκηση νε αντιστάσεις, οφειλόμενο πιθανώς σε απόκριση της ηπατικής διέγερσης από την GH.

Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι τα μυϊκά ισόμορφα του IGF-1 μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην αναδιαμόρφωση του μυϊκού ιστού μέσω αυξημένης ρύθμισης της μηχανικής σηματοδότησης (δηλ. αυξημένη γονιδιακή έκφραση που προκύπτει από την έκταση και την τάση στο μυϊκό κυτταροσκελετό που εντέλει οδηγεί σε μεγαλύτερους ρυθμούς σύνθεσης πρωτεϊνών). Οι οξείες αυξήσεις των κατεχολαμινών είναι επίσης κρίσιμες για τη βέλτιστη παραγωγή δύναμης και την απελευθέρωση ενέργειας κατά τη διάρκεια άσκησης με αντιστάσεις.

Πιο πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει τη σημασία της οξείας ορμονικής αύξησης και των μηχανικών ερεθισμάτων για την επακόλουθη ανοδική – καθοδική ρύθμιση των στερεοϋποδοχέων στο κυτταρόπλασμα που απαιτείται για τη μεσολάβηση των ορμονικών επιδράσεων. Άλλοι παράγοντες όπως η διατροφή, η υπερβολική προπόνηση, οι κιρκαδικοί ρυθμοί έκκρισης ορμονών είναι εξίσου κρίσιμης σημασίας για την περαιτέρω εξέταση των ορμονικών αποκρίσεων και προσαρμογών που προκύπτουν ως αποτέλεσμα στην προσαρμογή σε προπόνηση με αντιστάσεις.

Πηγή:  2005;35(4):339-61. WJ. Kraemer, Ratamess NA.