do my homework for me online

ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΤΑΜΙΝΗ D?

ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΤΑΜΙΝΗ D?

Μόνο τυχαίο δεν είναι που ένας από τους σημαντικότερους δείκτες που πρέπει να παρακολουθεί ένας αθλητής (ή πιο σωστά το επιτελείο που τον παρακολουθεί) είναι η βιταμίνη D. Ο λόγος? Επειδή η ανεπάρκειά της είναι εξαιρετικά κοινή στους αθλητές.

Η Βιταμίνη D είναι οργανική ουσία, ανήκει και στις βιταμίνες αλλά και στις ορμόνες. Ο ανθρώπινος οργανισμός είναι σε θέση να την παράγει (με την παρουσία του ηλιακού φωτός), ενώ την προσλαμβάνει και από τη διατροφή του σε ανεπαρκής όμως ποσότητες. Η έκθεσή μας στον ήλιο είναι απαραίτητη προκειμένου να παραχθεί. Η βιταμίνη D είναι στην πραγματικότητα μια ορμόνη και έχει άμεση δράση στα γονίδια μας.

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν πόση βιταμίνη D παράγει το σώμα μας όταν το δέρμα μας εκτίθεται στο φως του ήλιου:

  • Η ώρα της ημέρας – το δέρμα μας παράγει περισσότερη βιταμίνη D εάν το εκθέσουμε στον ήλιο στη μέση της ημέρας.
  • Την περιοχή που ζούμε – όσο πιο κοντά στον ισημερινό, τόσο πιο εύκολο είναι να παράγουμε βιταμίνη D από το φως του ήλιου όλο το χρόνο.
  • Το χρώμα του δέρματός μας – τα αχνά δέρματα παράγουν τη βιταμίνη D πιο γρήγορα από τα πιο σκουρόχρωμα δέρματα.
  • Η ποσότητα του δέρματος που εκθέτουμε – όσο περισσότερο δέρμα εκθέτουμε, τόσο περισσότερη βιταμίνη D που θα παράγει το σώμα μας.

Η βιταμίνη D είναι λιποδιαλυτή και επηρεάζει τη λειτουργία σχεδόν 2.000 διαφορετικών γονιδίων. Από άποψη σπουδαιότητας θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια «κατηγορία από μόνη της». Έλλειψη ή ανεπάρκεια βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει διαταραχές σε ενεργούς μεταβολίτες της, καθώς και σε ηπατικές, και νεφρικές λειτουργίες. Επιπλέον η ανεπάρκεια διαταράσει την ομαλή οστεοποίηση, οδηγώντας σε ασθένειες μαλάκυνσης των οστών, όπως η ραχίτιδα στα παιδιά. Μπορεί επίσης να επιδεινώσει την οστεομαλακία και την οστεοπόρωση σε ενήλικες με αποτέλεσμα αυξημένο κίνδυνο καταγμάτων οστών. Η μυϊκή αδυναμία είναι επίσης κοινό σύμπτωμα ανεπάρκειας βιταμίνης D, αυξάνοντας περαιτέρω τον κίνδυνο πτώσης και καταγμάτων οστών σε ενήλικες. Άλλες σημαντικές δυσλειτουργίες που μπορεί να προκληθούν ή να χειροτερέψουν περιλαμβάνουν τον διαβήτη, την παχυσαρκία, την κατάθλιψη και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Στο ανθρώπινο σώμα, η βιταμίνη D παράγεται ως D3. Αυτό συμβαίνει σε όλα τα ζώα. Στα φυτά αντίστοιχα, παράγεται ως D2. Επομένως, εάν βρείτε “φυτικά προϊόντα, για χορτοφάγους” που να περιέχουν D3, να είστε επιφυλακτικοί καθώς η D3 έχει μόνο ζωική προέλευση. Όσον αφορά τα συμπληρώματα διατροφής για να εξαχθεί η D3 συνήθως παράγεται από μαλλί προβάτου!! Από την επεξεργασία του λίπους που περιέχεται στο μαλλί, εξάγεται η ουσία λανολίνη. Στη συνέχεια, από τη λανολίνη παράγεται 7-δεϋδροχοληστερόλη, η οποία με ακτινοβόληση UVB παράγει χοληκαλσιφερόλη ή αλλιώς «βιταμίνη D3″.

Για να μετρηθούν τα επίπεδα της βιταμίνης D3 στον οργανισμό, χρησιμοποιείται πάντα η αιματολογική εξέταση «25 υδροξυβιταμίνη D» ή χαλκιδιόλη ή εν συντομία 25(OH)D. Η εξέταση αυτή μετράει την αποθηκεύσιμη μορφή της D. Σε αθλητές η τιμή του δείκτη πρέπει να κυμαίνεται κατ’ ελάχιστο στα 40 νανογραμμάρια ανά χιλιοστόλιτρο (ng/mL).

Η ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι κοινή στους αθλητές. Συμπτώματα όπως οστικά οιδήματα, κατάγματα κόπωσης, μυοσκελετικοί πόνοι, θα πρέπει να μας υποψιάσουν μήπως ο αθλητής παρουσιάζει έλλειψη σε βιταμίνη D. Επίσης υπάρχει ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της επάρκειας της βιταμίνης D και της βέλτιστης λειτουργίας των μυών. Τα αυξημένα επίπεδα βιταμίνης D μειώνουν φλεγμονές, τον πόνο και τη μυοπάθεια ενώ αυξάνουν τη σύνθεση των μυϊκών πρωτεϊνών, τη συγκέντρωση του ΑΤΡ, την αντοχή, τη δύναμη και την ταχύτητα. Επίπεδα 25 (OH) D άνω των 40 ng / mL απαιτούνται για πρόληψη κατάγματος, συμπεριλαμβανομένων καταγμάτων κόπωσης. Τα βέλτιστα μυοσκελετικά οφέλη εμφανίζονται σε επίπεδα 25 (OH) D αρκετά πάνω από τον τρέχοντα ορισμό της επάρκειας (> 30 ng / mL).

Η διόρθωση αυτής της ανεπάρκειας ολοκληρώνεται με τυποποιημένα και ειδικά εποπτευόμενα πρωτόκολλα συμπληρώματος από το στόμα που παράγουν σημαντικά οφέλη για την υγεία, αλλά και την βελτίωση της αθλητικής απόδοσης.