i will do my homework

ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΣΚΗΣΗ – ΒΑΘΙΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ!

ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΣΚΗΣΗ – ΒΑΘΙΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ!

Από τις σημαντικότερες ασκήσεις, με πρόσθετο βάρος ή χωρίς, είναι τα βαθιά καθίσματα. Φαίνεται να υπάρχει μια σύγχυση μεταξύ των γυμναστών και των ασκουμένων ως προς το κατά πόσον τα βαθιά καθίσματα θα πρέπει να εκτελούνται σε όλη το εύρος κίνησης του γονάτου ή στο μισό (ημικαθίσματα), ή ακόμα και καθόλου και αντί αυτής της άσκησης να προτιμάται πχ οι πιέσεις ποδιών καθιστές (leg press). Ο λόγος είναι ότι επικρατεί συχνά η άποψη ότι τα βαθιά καθίσματα θα καταστρέψουν στους ασκούμενους τα γόνατά τους ή την μέση τους.

Δεν συμφωνώ.

Αν και ασφαλώς υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου δεν ενδείκνυται το «βαθύ κάθισμα», παρ’όλα αυτά στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η συγκεκριμένη άσκηση προσφέρει σημαντικά οφέλη:

1. Καταρχήν εκτιμώ ότι γυμνάζοντας στο πλήρες εύρος της άρθρωσης μια κίνηση, οι μυς που συμμετέχουν γυμνάζονται καλύτερα.

2.Κατά τη διάρκεια της άσκησης συμμετέχει η πλειοψηφία των μυών των ποδιών και ιδιαίτερα οι τετρακέφαλοι και οι γλουτοί. Ασφαλώς θα έχετε προσέξει τους καλοσχηματισμένους γλουτούς των αθλητών στίβου, της άρσης βαρών, ή του bodybuilding. Οφείλεται στο ότι το ασκησιολόγιό τους περιλαμβάνει βαθιά καθίσματα.

3. Η συγκεκριμένη άσκηση θα προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα κατά την βάδιση, τρέξιμο, ή την όποια άλλη αθλητική δραστηριότητα.

4. Το βαθύ κάθισμα, εφόσον η εκτέλεση της άσκησης και η προπονητική επιβάρυνση είναι σωστή, θα δυναμώσει σημαντικά εκτός των άλλων μυών και τους τετρακέφαλους μηριαίους με αποτέλεσμα να έχετε δυσκολότερα ενοχλήσεις στα γόνατα.

5. Σημαντικό όφελος είναι η αυξημένη σταθερότητα της άρθρωσης του γονάτου, αλλά και η μεγαλύτερη ευκινησία της άρθρωσης του αστραγάλου.

6. Όσο και αν ακούγετε περίεργο, τα βαθιά καθίσματα δυναμώνουν και τους μυς της πλάτης, με αποτέλεσμα να μειώσετε και τις πιθανότητες να αποκτήσετε πόνους στη μέση.

7. Οι αθλητές κάνοντας βαθιά καθίσματα θα αυξήσουν την ικανότητα του επιτόπιου άλματος και θα βελτιώσουν σημαντικά τη δύναμη πατήματος στο τρέξιμο. Σημαντικά θα βελτιωθεί η ικανότητα εκκίνησης και η επιτάχυνσή τους στα πρώτα μέτρα.8. Ενδιαφέρον, ειδικά για τους αθλητές, το γεγονός ότι τα βαθιά καθίσματα, σε σχέση με την αντίστοιχη άσκηση σε μηχάνημα (leg press) προκαλούν μεγαλύτερη αύξηση στην έκκριση τεστοστερόνης και αυξητικής ορμόνης, εφόσον και η προπονητική επιβάρυνση (βάρος, επαναλήψεις, διάλειμμα) είναι τα σωστά.

Τι πρέπει να προσέξετε:

Όπως και σε κάθε άσκηση, η σωστή εκμάθηση και εκτέλεσή της είναι βασική αρχή για να έχουμε τα μετέπειτα οφέλη της από την εφαρμογή της. Επιπλέον, η προοδευτική επιβάρυνση του όγκου της προπόνησης (σετ, επαναλήψεις, κιλά), είναι ο ασφαλής τρόπος να προχωρήσετε χωρίς ανεπιθύμητους τραυματισμούς.