doing my homework

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ, ΝΑΙ ή ΟΧΙ?

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ, ΝΑΙ ή ΟΧΙ?

Για τα συμπληρώματα διατροφής, σίγουρα θα έχετε ακούσει πολλά… Η αναγκαιότητα συμπλήρωσης της διατροφής με κάποιο ειδικό συμπλήρωμα (πχ πρωτεΐνη, βιταμίνες, ενεργειακή φόρμουλα κλπ) εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Πρωτίστως βέβαια η ποιοτική σύνθεση της καθημερινής διατροφής και αν αυτή καλύπτει τις ατομικές ανάγκες. Αυτές, διαφοροποιούνται από τις ημερήσιες δραστηριότητες του κάθε ατόμου.

Σε κάποιον που δεν γυμνάζεται και εργάζεται πχ σε γραφείο, ο οργανισμός έχει διαφορετικές διατροφικές απαιτήσεις από έναν αθλητή ή αν ακόμα και ο ίδιος γυμνάζεται ερασιτεχνικά 3 φορές την εβδομάδα. Ακόμα και το είδος της άθλησης που επιλέγει κάποιος, η συχνότητα, η διάρκεια ή η ένταση, διαφοροποιούν την ποσότητα και το είδος του συμπληρώματος που κάποιος πιθανότατα να χρειάζεται. Η σωστή χρήση (είδος συμπληρώματος, ποσότητα, χρονική λήψη) είναι καθοριστικός παράγοντας στην αποτελεσματικότητα ενός προϊόντος και στην επίδρασή του στην σωματική απόδοση.

Συμπληρώματα υπάρχουν αμέτρητα. Δεν τα χρειάζεσαι όλα!!!

Αναλογίσου ποιες είναι οι ανάγκες σου, τι στόχους έχεις βάλει, οργάνωσε και τήρησε με ευλάβεια το προπονητικό σου πρόγραμμα και συζήτησέ το με τον ειδικό (όχι «ειδικό»…) που σε συμβουλεύει. Το ιδανικό (για αθλητές) είναι να αξιολογείται η επιβάρυνση της προπόνησης με ειδικές βιοχημικές εξετάσεις και αυτές με τη σειρά τους θα δείξουν για το αν πρέπει να συμπληρωθεί η διατροφή με κάποιο ειδικό προϊόν (πχ πρωτεΐνη, αμινοξέα, ενεργειακή φόρμουλα, βιταμίνες κλπ).  Με αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι πιθανότητες τραυματισμών ή/και η μείωση της αθλητικής ικανότητας και αντίστοιχα βελτιώνονται οι αθλητικές επιδόσεις.

Εφόσον λοιπόν γυμνάζεσαι συστηματικά, οι επιλογές σου σίγουρα είναι στο σωστό δρόμο όταν στη ντουλάπα σου έχεις τουλάχιστον, ένα προϊόν, μια φόρμουλα αποκατάστασης δλδ, που φροντίζει για την ανάπλαση των κουρασμένων – ακόμα και κατεστραμμένων σε κάποιες περιπτώσεις μυών σου (πχ πρωτεϊνη, αμινοξέα ή κάποια άλλη φόρμουλα αποκατάστασης) και την άμεση αναπλήρωση της ενέργειας που καταναλώνεις κατά τη διάρκεια της άσκησης ή στο τελείωμά της (πχ υδατάνθρακες μακράς διάρκειας – ΟΧΙ ζαχαρίτσα! – ηλεκτρολύτες, βιταμίνες και κάποια ειδικά αμινοξέα όπως κρεατίνη).

Θυμήσου να διαβάζεις τα ψιλά γράμματα στις οδηγίες χρήσης του προϊόντος, τις ενδείξεις και βέβαια τις αντενδείξεις (αν υπάρχουν).

Σε κάθε περίπτωση ο ειδικός διαιτολόγος, ο φαρμακοποιός ή ο γυμναστής σου, τις περισσότερες φορές, έχουν τις γνώσεις να σε κατατοπίσουν σωστά στο να επιλέξεις το ιδανικό για σένα προϊόν που να καλύπτει όλες τις ανάγκες σου.

Ζητείστε περισσότερα